Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik plaatsen reserveren voor een rolstoelgebruiker?
    Neem contact op met het cultuurcentrum. Een medewerker spreekt verder met je af. Je hiervoor ook bellen, T 09 358 51 00.

  • Ik wil andere plaatsen, kan dat?
    Je krijgt automatisch de best beschikbare plaatsen, maar je kan zelf andere plaatsen kiezen in het zaalplan.
    Als je meerdere tickets koopt, tegelijkertijd met de aankoop van je Vriendenpas, krijg je aan het einde een overzicht van je bestelling. Kies dan voor 'Wijzig plaatsen' en duid de nieuwe plaatsen aan op het zaalplan.
    Bij de aankoop van losse tickets kan je per voorstelling je plaatsen kiezen.
    Bij de voorstellingen op locatie zijn er meestal vrije zitplaatsen.

  • Ik heb stoelnummer 5 en 7. Zitten we naast elkaar?
    Ja, deze stoelen staan naast elkaar. Het theater heeft even en oneven nummers. Aan de linkerkant van de zaal vind je de even nummers, aan de rechterzijde van de zaal de oneven nummers. Je vindt stoelnummers 1 en 2 in het midden van de rij.

  • Ik heb een cadeaubon of ruilbon, kan ik via de website bestellen?
    Ja, kies bij 'betaalmethode' voor 'Gebruik waardebon' en geef je bonnummer (12-cijferige code) in. Het bedrag wordt in mindering gebracht. Het saldo van de bon kan je nadien ook nog gebruiken bij een volgende aankoop.

  • Wanneer ontvang ik mijn online bestelde tickets?
    Na bevestiging van de betaling ontvang je een mail met je tickets. Controleer daarom zeker je mailadres op fouten voor je je bestelling afrondt.

  • Kan ik met mijn Vriendenpas twee tickets aan vriendenprijs kopen van dezelfde voorstelling?
    Neen dat kan niet. Een Vriendenpas is persoonlijk met een uniek code. De code van de Vriendenpas is maar een keer geldig per voorstelling.

  • Hoeveel tickets kan ik tegelijk bestellen?
    Je kan maximum zes tickets per voorstelling kopen. Bij voorstellingen uit het familieprogramma zijn dat maximum tien tickets. Voor grotere reservaties en groepen contacteer je een medewerker.

  • Kan ik tegelijk tickets kopen met Vriendenpas en extra losse tickets (zonder Vriendenpas | familieprogramma)?
    Ja, dat kan. Je reserveert via de Ticketshop via de knop ‘BESTEL VRIENDENPAS + TICKETS’ (max. 6 vrienden). Bij elke voorstelling kan je ook (max. 6) tickets zonder Vriendenpas bestellen.

  • Ik heb een Vriendenpas. Kan ik in het lopende seizoen extra voorstellingen boeken met Vriendenpas en op het zelfde moment ook voor mijn vrienden tickets zonder vriendenpas zodat we samen kunnen zitten?
    Ja, dat is zeker mogelijk. Kies de optie ‘TICKETS’. In de ticketshop vind je per voorstelling een basisprijs, kortings- en vriendenprijs. Voor tickets aan vriendenprijs geef je steeds je vriendenpascode in (12 karakters).

  • Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, kan dat?
    Controleer bij de ingave of je e-mailadres correct is, anders ontvang je geen bevestiging. 
    De bevestigingsmail kan ook bij 'ongewenste e-mail' zitten, controleer dit even in je mailbox. 
    Bij twijfel neem je contact op met het cultuurcentrum.

  • Waar vind ik de code van mijn Vriendenpas?
    In de bevestigingsmail van de aankoop van je Vriendenpas en in het pdf-bestand. Een vriendenpascode telt 12 karakters.

  • Wanneer kan ik als Vriend van Stroming een gratis film en voorstelling kiezen?
    In september ontvang je een mail met een keuzelijst. De codes die je hiervoor nodig hebt, vind je ook in de bevestigingsmail van de aankoop van je Vriendenpas.

  • Moet ik e-tickets printen of kan ik ze ook op mijn telefoon laten zien?
    Je kan je e-tickets ook op je mobiele telefoon tonen. Houd bij binnenkomst de tickets op je telefoon klaar en zet de helderheid van je scherm op maximaal. E- tickets komen ook in de app ‘Ticketmatic’.

  • Waarom willen jullie mijn telefoonnummer en e-mailadres?
    Deze gegevens gebruiken we om wijzigingen en annuleringen door te geven.

  • Kan ik voor de aanvang van de voorstelling nog tickets aan de kassa kopen?
    Ja, als de voorstelling niet uitverkocht is. De kassa is open 1 uur voor de voorstelling start. Kom tijdig om lange wachtrijen te vermijden. De voorstellingen starten stipt. 

  • Kan ik met de bankkaart betalen?
    Ja, tickets en drank kan je met bancontact betalen. Contactloos betalen via NFC is ook mogelijk tot 50 euro.

  • Mag ik nog binnen in de zaal als de voorstelling al begonnen is?
    Dat is afhankelijk van de eisen en wensen van de productie die op dat moment speelt. Het kan immers storend zijn voor de artiesten op het podium.
    Het is ook storend voor het publiek dat al aanwezig is in de zaal.  We kunnen je dus niet garanderen dat je de voorstelling nog kan bijwonen.

  • Wat als ik het geluid in de zaal te luid vind?
    Je kan oordoppen vragen aan het onthaal.
    Onze technici meten regelmatig de geluidssterkte om te vermijden dat de limiet overschreden wordt. 

  • Mogen we eten en drinken meenemen in de zaal?
    Neen, dat is verboden.

  • Mag mijn kind op mijn schoot tijdens de voorstelling?
    Ja, dat mag. Je moet wel een ticket kopen voor je kind en een stoel reserveren.

  • Ik wil tickets, maar de voorstelling is uitverkocht
    Als een voorstelling uitverkocht is, kan je inschrijven op een digitale wachtlijst. We contacteren je dan als er tickets vrijkomen. Je vindt de link naar de digitale wachtlijst steeds bij de voorstelling zelf.

  • Heb je tickets over? Ben je verhinderd?
    We betalen geen tickets terug. Vraag een ruilbon aan. Annuleren kan enkel drie werkdagen vóór de voorstelling. De ruilbon is 6 maand geldig en heeft een waarde van de ticketprijs verminderd met 2 euro administratiekosten (per ticket).

VRAAG DE RUILBON AAN

  • Hoe kan ik mij inschrijven op de digitale nieuwsbrief van het cultuurcentrum?
    Dat kan via deze link.

TICKETS BESTELLEN

Nog vragen?  Neem dan telefonisch contact op, T 09 358 51 00. We helpen je verder of maken een afspraak.

NEEM CONTACT OP MET HET CULTUURCENTRUM